onsdag 20 oktober 2010

En rapport om vitt nedfall

idag har den kommit - den där vita otäcka saken. Det som är kallt och blött.

Jag har bara sett det ifrån fönstret för jag totalvägrar att gå ut eftersom min päls inte är ordentligt uppgraderad ännu. Jag har ju endast fluff 1.0 och det är alldeles för dåligt när det vita nedfallet kommer.

Dessutom var ju min människa så otrevlig att hon borstade bort en del utav fluff 1.0 igår när det var groomingdag.

Jag hoppas verkligen inte att det vita nedfallet har kommit för att stanna *mutter*

8 kommentarer:

  1. Fyjam, vi hoppas verkligen att ni har sluppit vitt nedfall. Här har det varit gråkallt och blött. Illa nog, skulle vi vilja jama. Oschysst av matte att avfluffa pälsen så här inför kalla vädret. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det försvinner det där nedfallet! Vi har faktiskt några få gröna strån kvar hos oss och de vill vi gärna göra slut på. Klokt att du stannar inne tycker vi. nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj, har det kommit till dig nu?
    Husse sa att det var på gång, men vi har inte sett någon än, tack och lov!
    Vi fick nog av det förra vinten när vi inte hade någonstans att bo! :-(

    Nosbuffar från
    M&M

    SvaraRadera
  4. Det låter alldeles hemskt att det vita redan är här. Hur kan det vara vitt medan det fortfarande är blommor och grönt gräs? Det måste väl vara fel? Hoppas verkligen att försvinner SNART!

    SvaraRadera
  5. Fyjam! Har det redan kommit otäckt vitt hos er? Du gör helt rätt i att stanna inne när det kommer sånt, tills du skaffat fluff 1.5 åtminstone.

    SvaraRadera
  6. Det där vita tyccker vi är vackert när det faller ner.....
    Fast här har vi ☼ & vackra färger fortf /Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Vi hade otäckt vitt här också. Har inte ens uppgraderat till fluff 1.0 eftersom det inte brukar behövas förrän tidigast november/december.

    I dag är dock det otäcka vita borta. Skönt är det.

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Jag håller med om att jag inte vill ha något vitt blött nedfall ännu. Det är hemskt fruktansvärt läskigt

    SvaraRadera