torsdag 25 februari 2010

sportlov..?

Mina minimänniskor säjer att dom har sportlov...*hm*.

Inte tycker jag att dom sportar precis.

Ja, om man nu inte räknar med aktiviteter som
- ligga och sova -
- ligga i soffan framför den där fyrkantiga rutan och titta på den -
- sitta framför datorn -
dom verkar vara mest intresserade av den sportvarianten som är minsta möjliga rörlighet

Min åsikt om sport är att man ska röra på sej som
- jaga råttan -
- springa i trappen -
- lägga mattorna i ordning -
- tvätta pälsen -
- klovässning -
- jaga fjäderkotletterna -
- sist men inte minst, jaga Trazzel och Zaga
sen klagar dom på att vi växer ur vår päls...*hm* funderar*

7 kommentarer:

  1. Knepigt, det där. Men det kanske hjälper om du tar saken i egna tassar och slänger i väg en råtta precis framför dem? Ingen kan väl motstå något sådant? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Findus & co, bra idé, ska genast hämta en råtta och se om de förstår vinken

    SvaraRadera
  3. Har de sportlov är det dessuom så att de ska kasta råttor och leka extra mycket med dig. Det måste vara den allra bästa sporten, gos med katten måste räknas också!Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Dui & Deco, mja, jag har ju förstås första tjing på knäliggning...men jag ska se om jag inte kan få till lite katt och råtta lek...

    SvaraRadera
  5. Tycker du jamat en alldeles riktig beskrivning av sport. Låter urtråkigt att mest bara sitta och ligga och stirra på saker. Prova med att hoppa på dom i sängen, och att sätta dig framför datorn och teven (på en stol), så ska du få se att dom börjar röra på sig!

    SvaraRadera
  6. Gustav, vilka bra tips! jag ska alldeles strax börja utvärdera dom...*nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Kanske är ögonrörelser också någon form av sport. :) Annars tycker ja att klappa katten bör vara en gren inom OS!

    Tass!

    SvaraRadera