måndag 8 februari 2010

Perfekt läge

En av medlemmarna i min familj.
Hon, den äldsta av dom yngre människorna, började att flytta om och ut möbler ifrån sitt rum i helgen. Hon hade tröttnat på en del av sina möbler sa hon.

Jag blev ju inte direkt överförtjust när hon började att gräva (bokstavligtjamat) ur soffan där jag hade min sovplats. Den där jag kunde kura ihop mej och göma mej för Trazzel och Zaga, och sova hela dagen lång. Enligt min åsikt så blev det en klar försämring. *mutter*. Jag visade min åsikt mycket tydligt och helt oförstående är inte mina människor så de flyttade upp soffan till hallen på övervåningen och ställde den vid elementet. Det blev riktigt varmt och gott. Så om jag får jama *svansvift* så blev jag i alla fall rätt nöjd trots allt.

Efter att soffan flyttats ifrån sin plats började hon flytta omkring möblerna i sitt rum och nu måste jag jama att hon gjort en klar förbättring utav min utsiktsplats på hennes skrivbord.
Nu har hon placerat skrivbordet på lagom avstånd ifrån en stor spegel, så jag kan sitta och spegla mej samtidigt som jag har utsikt över det stora rummet bredvid och titta ut genom mitt utsiktsfönster. *morrhårsvift*
Med andra jam - full kontroll

8 kommentarer:

  1. Det låter som om ommöbleringen blev ganska bra till slut. Soffan står varmt. Och både utsikt och kattsikt från skrivbordet! Men vi håller med - man måste protestera! Har katten inte blivit tillfrågad MÅSTE man visa missnöje av ren princip. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Att få soffan vid elementet tycker jag verkar som rena önskedrömmen! Vilken tur du har att allt verkar som det blev bättre. Annars är ju omflyttningar inte vad vi önskar precis.

    SvaraRadera
  3. Det må jag jama - tvåbeningar som möblerar så att katterna vinner på det är sällsynta! Grattis! Man tycker att fler tvåbenta borde begripa hur viktigt det är för oss katter att ha kontroll över våra revir... och ju mindre man måste flytta på sig för att övervaka situationen, desto bättre.

    En soffa skulle varit trevligt... men det vill inte matte skaffa någon, eftersom jag ibland har problem att hålla tätt *rodnar*. Men sängen finns ju alltid - där ligger man varmt och mjukt!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det löste sig till slut. Flyttar på våra favoritsaker, det gör man bara inte utan vidare. *bestämd*

    SvaraRadera
  5. Findus & co, precis så är det. Man måste bara få jama ifrån
    Gustav, nä men det blev faktiskt en ganska bra omflyttning trots allt
    Imma, be din människa gå till en sån där loppis och köp en jättebillig soffa åt dej. Min människas soffa som är en sån där soffa som blir en säng. Kostade bara nån 100lapp. Då gör det inte så mycke om du inte alltid kan hålla *ehmu* tätt.

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att det blev en flytt till det bättre. man kan ju aldrig vara säker när de börjar stirra runt..Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Mjauuuarn's vilken tur att allt blev bra till slut för dig *mjaufniss*

    Ha goa tassar under veckan jam & Kram pårej från oss ♥

    SvaraRadera
  8. Åh tur i oturen.

    Ja gillar heller inte när tvåbeningar börjar möblera om. Men i bland blir de bra när man vant sig.

    Nospuss

    SvaraRadera