fredag 2 december 2011

Det är sjukt...

Här händer det mintass saker. Först får den ena av dom stora fyrfotingarna åka till plåsterhuset uppe i "Peking" som min sekreterare kallar staden och den kommer hem med gips om sin stora tass. Nu får den stå i en liten bur som kallas för sjukhage och inte röra sej så mycket. Det bästa av allt var att sticktanten hade sagt till min människa att pälsen var alldeles för trång för den så att den får inte äta så mycket mat...*hehe* det är flera som har för små pälsar... inte bara jag...

Samma natt började den ena av skällisarna kräkas och ja, ni vet, när det kommer sånt där löst där bak, diarée kallas det visst. Det höll den på med hela natten och minimänniskan som hade hand om den var så där lagom glad för han fick inte sova något. Sen natten därpå - ja, då var det den andra skällisens tur. Så nu säjer min människa att de har fått magsjuka, precis som människorna kan få. Så nu får dom äta dietmat...

Som tur är har vi katter klarat oss. Vi har som vanligt mycket jobb att sköta så vi kan inte vara sjuka. Det är många musar att hålla koll på och Området måste säkras för grannkatterna med mera tass.

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni jamisar är friska och mår bra, så ni kan ta tass om de andra!
    Er matte har nog med sjuklingarna, hur skulle hon klara allt utan er och lillhusses hjälp?
    Vi önskar att alla kryar på sig!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Här har vi också sån där magsjuka, men det är jag som har det. Vaknade kl halv fyra inatt, (till Mattes förtret) och var dålig. Men jag äter med god aptit igen idag, fast sen vilar jag istället för att gå ut. Hoppas vi alla blir friska snart.

    SvaraRadera
  3. Tycker synd om skällisarna och fyrfotingen.

    Hoppas de alla blir friska riktigt fort och att ni söta katter håller er fin form.

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Oj, oj vad det händer grejer hoppas verkligen att alla blir krya snart. Säkring av Området är ju oerhört viktigt så det är bra att ni har koll på läget.nosb uf

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken otur. Tur att ni har klarat er! Ett Område kräver sina katter. Kurr och burr.

    SvaraRadera