tisdag 29 november 2011

Har dåligt med tid nu..



Det är ju sånt där julgrejsamojs på gång... och då har jag förstått att människorna är VÄLDIGT upptagna med en massa saker för att det ska komma nån och hälsa på med en massa saker...


Sen pratar dom om att dom ska ta in nåt träd och hänga upp saker i... *hm* det låter lite lurigt...


Förresten kan jag jama om att det snart är ett helt år sedan människorna i det här huset hittade mej övergiven och utsvulten vid postlådan och då var det minsan jättekallt och en massa vitt ute.


Jag har fakt-tass-tiskt gjort en massa tass-steg framåt för nu går jag ner på nedervåningen, fast jag tycker inte om när människorna rör på sej, får då blir jag rädd och springer snabbt upp igen. Men är det bara lugnt och så då törs jag tassa ner, så jag blir tuffare för varje månad som går.


Nosbuffar till er alla från Tuffzan

7 kommentarer:

  1. Ja du Tuffzan, du visste allt vid vilken brevlåda du skulle sätta dig! Du förstod, att där inne fanns det människor som hade hjärterum för ännu en katt, och som ordnade så att du fick privat boende till och med. Du valde verkligen rätt!

    SvaraRadera
  2. Vi är så glada att de hittade dig,du har tuffat på dig bra tycker vi. Om ett tag ska du se att du inte blir så rädd när de rör sig, tvåbeningarna. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det där trädet människor tar in vid jul är hur kul som helst att klättra i!
    Du ska se allt kuligt dingel dom hänger i den... jamarskojsigt att försöka tassa ner *blink*

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Verkar som om alla 2-benta har ont om tid just nu ??
    Tråkiga är var dom är !!
    Så bra att du nu vågar tassa ner på bottenvåningen mer o mer !

    SvaraRadera
  5. Vi tycker du är jättemodig, Tuffzan! *svanshonnör* Klart man måste komma fram bland de andra kissarna, tvåbeningarna och skällisarna i sin egen takt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Kul att du börjar bli modigare. En dag vågar du kanske busa lite med dina människor och gosa, trots att det finns folk där.
    Akta svansen när dina människor hänger upp saker, annars kanske du själv blir hängande från granen.

    SvaraRadera
  7. Hmjau...Vi har oxå hgört talas om detta Trädet /Nospuss på er sötisar!

    SvaraRadera