torsdag 10 mars 2011

Tassologi

Jag har gjort en studie av tassar och kommit fram till att skällisarnas tassar ser inte alls lika dana ut som våra tassar. Den ena skällisens tassar är låånga och smala med stora trampdynor
medans min tass är liten och nätt. Vilket borde innebära att jag är väldigt graciös...

likaså Zagas tass som är ännu mindre och nättare än min... om än lite smutsig. Hon är ju lite mera för det där utelivet än vad jag är...

Den andra skällisen har stoooora och klumpiga tassar, vilket innebär att den är storfotad och klumpig...eller kanske bara står stadigt på marken...



9 kommentarer:

  1. Många tassar finns det... Men... så stora tassar som skällistassarna, det har vi nog aldrig sett förr. En sån tass måste ju täcka upp ett par kvadratkilometer allra minst!

    Vi tror nog att ju större tassar, desto ostadigare är de. Kolla bara på människorna: stora tassar! Jättestora tassar, men det är ju synd att kalla dem stadiga eller smidiga... hehe...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med ovanstående jamare. Vi katter är ju supersmidiga tack vare våra vackra tassar.

    SvaraRadera
  3. Vilken intressant lektion i tassologi! Jag har aldrig kollat skällisars tassar så noga, särskilt inte på undersidan. Jag tycker att våra katt-tassar är allra snyggast!

    SvaraRadera
  4. Och tänk vilka olika tassografer vi sätter i nysnön! Du skulle ju kunna upprätta ett spårregister. Om nu någon misse eller skällis skulle springa bort, alltså. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Vilken undersökning! Vi katter är ju små och nätta och så är våra tassar mjuka och gosiga också! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Vilken tuffing du är som vågar dig på att studera skällisars tassar så där nära !!!
    Hade jag aldrig vågat , men det behöver vi ju inte prata alltför högt om ;-)
    Jag är visst oxå med i en kattklubb eller rättare sagt så är det nog matte , fastän det är en kattklubb. Får inte riktigt ihop det där :)
    Jag ska visst ställas ut nu i april nere i Malmö , vi får väl se om jag klarar av att sköta mig en hel dag ?!
    Eller om jag verkligen lever upp till mitt medlemsskap i The Naughty Kitty Club *fniss*

    SvaraRadera
  7. Såå sött *mjau thihii*...
    //Tass Tasselitass från oss i Vår ☼

    SvaraRadera
  8. ojoj så många olika tassar1 men fina ör de allihopa!
    /tass från pip och murre

    SvaraRadera
  9. Jag ser två vackra och smäckra tassar och två toalock till tassar! Inte undra på att en skällis är så dålig på att smyga.

    Nosgos

    SvaraRadera