söndag 6 februari 2011

De har tvingat ut mej!

Idag satt jag vid dörren och nosade lite för länge tydligen. För min människa miss-tolkade min avsikt totalt, vilket tassgripligen innebar att jag fick på mig selen och kopplet. *mutter*
I och för sig var ju gula lampan tänd och det var inte risk för pälsborttagningsblåsten, så på den hela tassen var det väl ok om man bortser ifrån att det var kallt om tassarna.
Det vita finns kvar i stora mängder. Dit gick jag inte ens, jag stannade på gången, där det var lite stenar framme och lite gruskorn. Tur att det inte var så blött ute så jag slapp pälsputsen efteråt.
Men jag kan hursomjam jama att - DET VAR INTE SKÖNT! Alldeles för kallt i min smak. *svansknyck* så nu tänker jag inte sitta vid dörren och nosa utan jag tänker ta det säkra före det osäkra och gå till altandörren istället. Det kan nog inte miss-tolkas....


9 kommentarer:

  1. Du ser inte helt nöjd ut. Tänk att de ska missförstå allt hela tiden. Klokt att du höll dig där det var fritt ifrån vitt. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Altandörren är nog det säkraste alternativet! Så länge termostaten är inställt på kallt och grått vill ju ingen misse inte vara ute. Kan inte någon vrida den till sol och värme? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis hur du menar. Gustav får skynda sig på med sin bok i jamiska. Stackars dig som blev utsläpad i det tråkiga vädret. *tröstartass*

    SvaraRadera
  4. Ash vad retligt.
    Bara för du stod där blev det sele på.
    Dessa 2beningar! *suck*
    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. åhh det såg kallt och olyckligt ut det!!! Hoppas att du hittade en varm filt att gosa in dig i!

    puss&nosbuff
    Kajsa

    SvaraRadera
  6. Dui & Deco, va bra att ni ser hur sur jag ser ut..
    Findus & co, jajamensan altandörren är ett mycket säkrare alternativ
    Sippo,ja det vore bra om han kunde skynda sej på med boken
    Max & Måns, håller med er 2beningar...
    Lillie, det blev sängen sedan...

    SvaraRadera
  7. Mjaaa,du ser lite missnöjd ut....
    Tur att du tassade där det vita var borta ;)

    // Tass Tasselitass från oss!!

    SvaraRadera
  8. Men vad är det du jamar? TVINGADE de ut sin lilla katt? Stackars liten, hoppas du fick massor med gos som kompensation!

    Nosgos

    SvaraRadera
  9. Man ser verkligen hur o-skönt du tycker det är. Altanen kan gott räcka när man inte är ute så mycket, för då är ju inte pälsen fullt uppgraderad.

    SvaraRadera