måndag 13 december 2010

En hel låda med godis...


När min människa kom hem idag så gick hon ut på altanen och hämtade in en överraskning.

En hel låda med godis.... *slick om nosen*

Självklart var jag tvungen att undersöka låda mycket noggrant och ingående.





"hmm, vad luktar det här...." *sniff**sniff*
Sen började min människa att plocka upp innehållet i lådan och stoppa ner det i genomskinliga påsar och stoppa ner det i ett vitt skåp som var jättekallt.
Jag var självtassat tvungen att ha full kontroll på läget på köksbordet.
Så att jama - se efter så att min människa gjorde rätt med alla dom goda köttbitarna.
Jag lyckades till och med tigga till mej några smakbitar för att känna efter om kvalitén var av godkänd art.




Jag kan jama om att det var av godkänd art alltihop.






Förresten var det inte bara jag som hade full kontroll på godislådan....
Jag hade god hjälp av mina kompisar...


7 kommentarer:

  1. Hördu, kan du inte jama till nästa gång det ska godkännas? Något sånt har jag aldrig varit med om, men jag är övertygad om att det är något helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken fest! Bra att ni övervakade allting så det gick rätt till! Mer smakbitar till katterna! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det var inga små godisar heller! Vad är det för nåt egentligen? Ser ut som nåt som lejon skulle kunna äta.

    SvaraRadera
  4. Vilken enorm skatt din människa kom in med! *stora ögon* Tur att ni kissar kunde hjälpas åt att kontrollera kvaliteten. Det kunde lätt ha blivit övermäktigt för en enda misse, hur duktig hon än är. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Jaarn's vaaaaaa mycke godi :)
    Så söa & duktiga tasar /Jam & Kram från oss i Vinter ☼

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott. De är sådan där tid nu när tvåbeningar fixar massor med gottigott gott. Allt från grädde till köttbullar. De mummatid nu.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Gustav, jag lovar att jama till nästa gång det kommer en godislåda. Så du får va startberedd för det går mycket fort när den kommer.
    Dui & Deco, självklart måste man överjama det hela så att allt går rätt tillväga
    Sippo, det kallas visst för gris och ja, visst kan ett lejon äta det med...
    Findus & co, man måste ju dela med sej, som den hjältekatt man är.
    Annmi,det är en massa godis *rap*
    Nea, japp, mummatid var det ja.

    SvaraRadera