söndag 18 april 2010

Avslöjad!

I morse var jag så där jättepigg och utvilad så vi bestämde oss, ja Zaga och jag, för att ha en riktigt tidig morgonrusning i mina männsikors sängar. Försten upp och försten ner, sen tafatt och tittut och så en runda upp och ner igen. Vi höll på så i närmare sjuttielva minuter, vi hade jättekul. Efter det så låg jag i sängen och gömde mej för Zaga så hon hoppade upp och ner och upp och ner och jamade hela tiden för att hitta mej *fniss* sen lekte vi tafatt och tittut och slog varandra med tassarna så pälsstråna rök omkring oss. Vi hade jättekul, men min människa uppskattade det inte riktigt lika mycket...hon är lite gnällig ibland och förstår sej inte riktigt på vad som ÄR roligt...

Men jag förstår nog jag - bara för att vi busade i morse så skulle hon hämnas på oss i dag på mitt på dagen. Det var därför hon tog ut sugdraken och rastade den i huset när vi skulle sova vår middagslur...*svansknyck*. Inte nog med att hon gick omkring med den i HELA huset, inte en endaste vrå kunde känna sej säker, sugdraken hittade mitt gömställe, mitt supersäkra gömställe för mina råttor. *fräs* Jag som var nittihundraelvaprocentsäker på att INGEN skulle komma på det. Inget får man ha ifred...*slokörad*

Jag hörde hurde det rasslade i sugdraken när han käkade upp varenda råtta jag hade gömt. *kallsvett*. Min människa sa att hon skulle hämta tillbaka dom - Hur då?? skära upp magen på sugdraken??*urk*. Hon försvann ner i källaren. Han har visst sitt gömställe därnere nånstans. (Jag tänker inte gå dit ner nån mer gång).

Efter en stund kom hon upp igen ifrån källaren. Hon såg inte skadad ut för jag kontrollerade det särskilt noga. Nej, hon så hel ut, ialla fall för att ha varit i slagsmål med sugdraken och skurit upp magen på den. Ja, det måste hon ha gjort för hon kom upp med 5 råttor som den hade ätit upp...
Men nu kommer det allra värsta - HON TROR ATT JAG SKA LEKA MED DOM NÄR DOM HAR LEGAT I SUGDRAKENS MAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*bah* ALDRIG att jag tänker leka med dom. Dom är ju fulla med sugdraksdamm.. *fnys*

Därför KRÄVER jag minst 10 nya råttor att leka med. 5 blev förstörda av sugdraken och då ska jag ha minst dubbelt upp för dom som blev förstörda. Så det så - det har jag bestämt alldeles själv....*svansvift*

5 kommentarer:

  1. Oj, din matte var kanske lite hämndlysten när hon brummade omkring sådär med snabeldraken. Vilken nedrans osis att din sKATTgömma blev upptäckt. Hoppas att du får råtterbäring på de drakslukade musisarna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Kul med lite lek sådär på morgonen! Vilken hemsk upplevelse med Sugdraken, ska man verkligen behöva ha det så? Tur att matte klarade sig i alla fall. Tycker att du har krävt en mycket rimlig kompensation, förrutom lite extra godis då! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hua..*mjauuuryser* så vi får ståpäls...
    Visst har du sett att Maya är med i Spring Magazine??

    Jam & Kram från oss i "FirarHörnan" idag ♥

    SvaraRadera
  4. Lustigt att människor inte uppskattar när vi leker tafatt och sånt. Ytterst märkligt. Att hon sedan hämnades med sugdraken var ju lite mörtigt. Fast hon var ju trots allt snäll som räddade dina mösslingar från drakens mage. Även fast dem kanske inte längre är användbara. *tröstartass*

    SvaraRadera
  5. Har också för längesen kommit på att våra människor saknar kännedom om roliga lekar. Plus att de ska sova på underliga tider. Varför låter dom klockan bestämma när man ska sova eller vara vaken? Ofta är det ju som allra kuligast på natten!
    Det är klart att du måste ha nya möss. MÖJLIGEN kan dom användas efter tvätt och kattmyntaspray. MÖJLIGEN.

    SvaraRadera