onsdag 20 april 2011

Är jag dum?

det påstår min människa i alla fall...*Suck*

Varför?! jo, för att hon påstår att jag traktassterar nykomlingen däruppe. Hon vill ju inte komma utanför det där rummet som egentligen är mitt och min husses...*svansknyck*
Alltså, jag tycker att hon kan gå ut och göra lite utflykter i huset, titta sej lite omkring så där i största allmänhet. Göra sej hemma stadd. Hon har ju i alla fall bott här i fyra månader nu.
Men när jag tassar in till henne, ( det gör jag flera gånger om dagen ) och påjamar det så fräser hon bara åt mej och springer och gömmer sej under en bokhylla. Jag tycker att det är allmänt otrevligt och tassar efter, men då blir det ändå värre för då jamar hon i högan sky och då kommer min människa springande och säjer till mej att jag är dum mot henne! Jag som inte har gjort något! Jag vill ju bara att hon ska komma ut ur rummet och se sej omkring!

Jag är inte dum! jag vill bara att hon ska få vara med oss andra och inte sitta där inne hela tiden. Men vi är tydligen inte av samma åsikt. Det verkar som om hon helt vill vara därinne i sin ensamhet.

Min människa tror att hon hade ett hårt liv innan mina minimänniskor hittade henne och det är därför hon är nöjd med sin instängda tillvaro i rummet. Hon kommer nog ut när hon känner sej redo för det. Nu kommer hon i alla fall fram och spinner när min människa är där inne och det är ett stort framsteg säjer hon.

7 kommentarer:

  1. Konstigt, vad olika man kan tycka om samma sak. I all välmening vill du att nykomlingen ska börja se sig om lite, och så blir du både utfräst och bannad. Hoppas att nya missan snart hittar modet att komma ut och hälsa på er andra. Kanske har både människor och andra missar varit lite elaka mot henne? Ibland är ju vi kissar väldans bestämda med att vi inte vill ha andra på vårt Område. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Det var det värsta - så klart du inte är dum! Fast vill inte nykomlingen så vill hon inte. Konstigt är det dock, att hon hellre kommer fram till en människa än en katt... Nå, hon kommer nog snart ut och vill bli kompis med dig. Får vi i alla fall hoppas, för det kan ju inte vara så kul att stänga in sig i ett rum, så där!

    nosgos, buff, påskgottisar å sånt
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Du är INTE dum.
    Men 2beningen kanske har rätt, låt na vara. ;-)
    Husse jamar att det är lycka när en misse till sist kommer fram och kurrar. :-)

    SvaraRadera
  4. Givetvis är du inte dum! Bara omtassam!

    Fast jag tror din människa har rätt. Den nya kommer nog så fort hon vågar. Det kan ta ett tag.

    Ps Det blev en Nikon D3100, matte älskar den redan :D

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Ibland kan man inte göra annat än att vänta på att kissen vågar sig fram. Det var ju samma sak när Tindra flyttade in här. Fast hon gömde sig ju förstås inte i flera månader.

    SvaraRadera
  6. Vi förstår ju att du vill att nykomlingen ska få se lite mer. Så skönt att nykomlingen vågar vara lite med matte i alla fall. nosbuff

    SvaraRadera
  7. Naw...Tror inte en tass på att du är Dum,lilla du...

    /NosPûssar från oss!!!

    Mjsst...Det finn nå't i vår blogg om du vill ha ;)

    SvaraRadera