söndag 15 augusti 2010

YESS!!

en skällis har åkt iväg - den minsta av dom - så idag har jag fått vara i den stooooora buren nästan hela dagen. Den var så stor så jag visste inte riktigt var jag skulle vara. Så först satt jag i ena hörnet och tittade, sen blev det tråkigt, då gick jag till andra hörnet och satt där ett tag, sen till tredje och så tassade jag vidare till fjärde....
Ja, det tog nog en si så där sjuttioelva minuter, sen började jag om igen.

Nu är det ju så att den där skällisen bara är borta i en vecka för mina människor, dom som är av honkön ska åka med en sån där plåtfågel i morgon till det franska landet. Dom har lovat att köpa med sej sån där god mat som jag fick ifrån det landet en gång förut. Det ska dom ta med sej hem till mej *slick om nosen*.

Så nu blir det jag och den andra skällisen som får hålla koll på dom andra fyrbeningarna, dom av hankön, som är hemma hos oss. Så att dom sköter sej.

Tyvärr så blir det nog så att jag inte kommer att höras av på en hel vecka, eftersom ingen av dom kan hjälpa mej med bloggen.

Nu känns det lite så där för jag vill ju gärna veta hur det går för Snuffe...*tänker på dej*. Hoppas att du snart får komma hem till Sippo och husse igen. *håller tassen*

Tassa gott alla bloggarvänner, jag lovar att höra av mej så fort min människa kommer hem igen.

4 kommentarer:

  1. Buren verkade trevlig! Hoppas matte tar med mycket gott ifrån det franska landet. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Skönt att få välja vilket hörn du vill i din stora bur. Det är en kattokratisk rättighet. Jag ska hälsa Snuffe att du tänker på honom. Då blir han nog jamarglad.

    SvaraRadera
  3. Mjauuu....Hoppas matte tar med massa gôttit ifrån det Franska landet....Jam & Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas matte har med sig mycket godsaker från det franska landet. Det är högt arvode på att vara hus- och hussevakt. ;) Skönt att få ha stora buren för sig själv. Nu kanske du kan vara där ofta, om skällisen är bortrest. Kurr och burr.

    SvaraRadera