måndag 4 januari 2010

Skrubbardag

Hujedamej, vilken dag!

Ja, på det stora hela har dagen varit bra. Det har varit lungt och skönt i huset. Nåt som kallas för vardagen har börjat igen. Vilket innebär för min del att Zaga och jag får ha huset för oss själva.

Nja, ska jag vara riktigt ärligt (och det ska man vara) så har jag inte haft huset helt för mej själv, för dom mindre av människosläktet har varit hemma och ska så vara hela veckan har jag hört. Men dom gör inte så mycket. Dom sover länge, så jag brukar göra dom sällskap när den äldre människan gett mej min frukost. Och sen sitter de mest med sina datorer och det är oxå bra för då har jag första knäplats.

I kväll när min ena stora människa kom hem ifrån stan (hon hade inte jobbat visade det sej, hon hade shopat som hon kallar det för) en massa tyger som hon skulle sy några konstiga klänningar av. Nåt om medeltid- och studdäntklänning. Det skulle visst var jättefina tyger sa hon, så jag fick inte på något vis undersöka dom med klorna. Har ni hört va?! JAG FICK INTE *mutter*

Inte nog med det - HON STOPPADE MEJ I BADKARET för att jag skulle bada och så jag skulle bli av med en massa päls som tyckte satt löst på mej. Hon sa att min päls hade blivit ofräsch! *bah* jag som är ytterst noga med min päls. Jag putsar mej flera gånger om dagen.

Nu har jag alltså fått en massa x-tra jobb med pälsputs igen, jag som hade sett fram emot en lugn och skön kväll. Inte nog med det. Jag kommer att få en massa päls i magen som jag är tvungen att hosta upp på golvet...*fniss* det kan hon gott ha. Hon tillhör inte min favoritmänniska nu efter det här påhoppet.*mutter*

Hon använde en massa varmt vatten och konstigt schampoo för att jag skulle lukta fräscht. Sen har hon fönat och borstat min päls och haft i en massa balsam för att jag inte skulle bli så elektrisk, för det påstår hon att jag blir annars. Jama om självlysande Maya...
Jag har parkerat mej på värmedynan för jag tycker att det är lite väl kallt här inne,
Nu måste jag putsa min svans *slick* *slick*

11 kommentarer:

  1. Hahah åh stackare som blev tvungen att bada ;D Jag kan trösta dig med att min ena katt fick bada ofrivilligt häromdagen också när han trillade ner i badet.. Bra att du gillar ordlistan så du kan lära din människa lite bra saker :D

    SvaraRadera
  2. Måste säga att det går kalla kårar efter hela ryggraden när jag läser din blogg. Nerstoppad i ETT BADKAR?! Med VATTEN i?! *ryyyyser* Vilken skräck! Du har mitt fulla medkännande och beklagande över denna behandling. Förstår att du har fullt upp med att återställa pälsen till det normala. *tröstartass*

    SvaraRadera
  3. Hårbollar är det vapen vi katter får ta till efter sådana tvättöverfall. Hoppas att du tänkt ut ett riktigt lämpligt ställe att hosta upp dem på? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Så fräckt att påstå att du inte fick röra tygerna. Det var det värstigaste jag hört jamas på länge. Att du sedan dessutom blev badad! *chockad* Jag förstår att du är upprörd. *tröstarbuff*

    SvaraRadera
  5. Lilla Maya då..Tass Tass från Oss!!

    SvaraRadera
  6. hmm..varför dena uppfrächning? ska du på utstälning måntro???
    här har vi varit hos sticktanten idag och borde fräschas till..man luktar inte så gott när man har varit där..
    /tass frå pip o murre

    SvaraRadera
  7. Maaaya? *nosar försiktigt* Hallå, kom fram nu. Du får inte gömma dig så där.

    SvaraRadera
  8. Vilket påhopp! Den här badmanin som tvåbeningar lider av är illa nog som den är, men att bada en katt mitt i smällkalla vintern är direkt motbjudande att tänka på... och med schampo och balsam, dessutom *ryser*. Förstår att du blev upprörd... och tänk, så mycket jobb du fått med att rätta till pälsen efter den här miss-handeln!

    Tröstartass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  9. Hej Maya!

    Vågar nästan inte jama det men ja har flyttat nu. Men de e nästan precis som vanligt för jag använder mig av blogger fast på min egen webbplats. Så allt du behöver göra är att ändra din länk till. http://blogg.neathecat.se

    Och om du vill att dina rss länkar skall uppdateras med senaste inlägget från min blogg (som de gör nu på din sidomeny). Så lägger du bara in den här adressen: http:/blogg.neathecat.se/feeds/posts/default

    Tass

    SvaraRadera
  10. Tack snälla ni för alla snälla kommentarer. Ni kan sätta er på svansen att jag ska ge igen utav bara morrhåren. Jag ska nosa upp ett säkert ställe att hosta upp mina hårbollar på. Hur vore det med tyghögen? Den som ska bli klänningen? Det varoe väl ett bra ställe??*fnitter*

    SvaraRadera