fredag 6 november 2009

Fartvidunder

Så där - nu har jag städat för helgen!
Det klagas så mycket på att vi inte hjälper till här hemma. Därför bestämde vi att vi skulle överraska våra tvåbeningar idag med en helgstädning. *svansvift*
Vi utförde en grundlig utrivning utav olika material som vi kunde finna i husets olika rum. Sedan la vi alla mattor på plats så att det skulle bli mjukt och fint. För att sedan försäkra oss om att det skulle bli riktigt njutbart i helgen så drog vi försäkerhets skull ner kuddar och liggkuddar.
Så kom då äntligen tvåbeningarna hem från sitt så kallade jobb och vi tassade glada i hågen fram för att få beröm för att vi helgstädat. Men döm om vår förvåning, dom undrade vad vi hade tagit oss till! *bah* Som vi slitit för att göra fint - sen undrar dom vad vi har tagit oss till! *besviken*
Försök fånga mej med blixtapparaten du!
Zaga har börjat få upp farten under tassarna. Så nu har min tvåbening fullt upp med att jaga henne med blixtapparaten. Det tycker jag är väldigt skönt för då slipper jag att bli jagad av henne hela tiden, utan jag får ha mitt lugn och ro som jag tycker bäst om..

Vad är det här för nåt?

Det här måste vara årets dåligaste kort...

Vet ni vad det här är för något? Just det - Zaga - fångad av en blixtapparat som inte hinner med blixtsnabba Zaga. *haha* nu var jag väl rolig....




5 kommentarer:

  1. Otack är kattens lön. Känns förvisso skönt att det inte bara drabbar mig. Men lite tacksamhet kunde väl dina människor visat trots allt. Bra att du får lite vila från blixtapparaten. Men håll dig inte borta så länge att vi glömmer hur du ser ut.

    SvaraRadera
  2. Tänk att man aldrig upphör att förvånas över tvåbeningar. Dom borde ju blivit överlyckliga när dom kom hem och fann huset helgstädat och fint. Nä, då måste dom ha det precis som dom brukar ha det, utan att uppskatta ert nytänkande när det gäller heminredning. Varför ska inte vi katter få ha det som vi vill nån gång? Heder åt er jamar jag!

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt att de inte uppskattar när man hjälper till..såg ut som ni hade gjort jättefint!Tasskram

    SvaraRadera
  4. *mjauuhahaha* Mjaa,nu var du roli :)
    Jam & Kram från Oss ♥...

    SvaraRadera
  5. Ja de e väl typiskt. De skall givetvis bara ha inredningen på sitt vis. Fattar de inte att de bor KATTER hos er också? Klart ni skall vara med och bestämma.

    Att mattor skall ligga i hop dragna som ett dragspel är en kattlig rättighet! Då trivs vi som bäst och de e ju de viktigaste!

    Kul att se att Zaga växer och frodas. Tydligen har hon lärt sig att blixtmaskiner skall undvikas till varje pris. Klok katt den där Zaga.

    Tass

    SvaraRadera