söndag 29 november 2009

Brrr

Det är kallt och jag fryser. Idag har jag tillbringat min dag i den varma goa sängen. I morse var det massor med vitt ute, jag såg inte ens mina morrhår så vitt var det. Jag trodde att det var det där kalla vita som kom ner i massor, men det var det inte utan det var något som hette dis sa min människa. Blött var det i alla fall.

Det är nog den där vintern som är påväg tror jag.

Tyvärr har min lugna tillvaro blivit avbruten med jämna mellanrum idag då Zaga har kommit och försökt få mej att leka. Men jag har inte varit på något lekhumör idag så jag har bara vänt på mej och sovit vidare.

Men jag måste jama att hon är rätt så behaglig (ännu) den där lilla saken för hon förstår att jag inte vill leka och tassar iväg när jag visar att jag inte är intresserad. Hon är inte som Trazzel som inte ger sej utan hon har full förståelse och det tycker jag är bra gjort av henne. Dom har sina ljusa sidor dom små liven.... *morrhårsvift*

5 kommentarer:

  1. Låter inget trevligt med sånt där dis. Undra om det är samma som den där dimman som vi har. Har full förståelse för att du intar viloläge i sängen. *spinner*

    SvaraRadera
  2. MjaOj,har ni det där vackra vita ute...Det har mjauuarn's inte vi :(
    Låter som du har de riktigt mysigt! Jam & Kram från Oss ♥...

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar är det lika bra att stanna kvar i sängen! Tasskram

    SvaraRadera
  4. Blev väldigt orolig när jag såg ordet VITT, men nu förstår jag att det inte var DET DÄR vita, utan det andra som vi har rätt ofta här. Rätt obehagligt det med, men inte som det vita som kommer i flingform.
    Vad duktig Zaga är, men det är nog för att du uppfostrat henne från grunden!

    SvaraRadera
  5. Gustav, så klart att det beror på min uppfostran att hon är så duktig. Tänkte inte på det.
    Dui & Deco, jag tycker att det är många "sängdagar" under den mörka årstiden
    Annmi, vackert vet jag inte om det är. Det är mest bara vitt, vitt och åter vitt.
    Sippo, det är nog samma som du har hos dej skulle jag tro.

    SvaraRadera