söndag 13 januari 2013

Musplågare?

Vår människa påstår i alla fall att jag är det, men det tycker inte jag. Man ska väl få ha det lite nöjsamt? Inte bara tassa omkring och ha det tråkigt när man är ute för en gångs skull...

Ja, jag hade tassat ut för att få lite daglig dos frisk luft och då råkade jag tassa på en musling, liten, nätt och fin sak. Ja, jag kunde ju inte annat än att fånga den.

Sen kände jag bara för att ha lite roligt med den, möra till den liksom innan jag skulle inta min lunch iform av nyfångad musling.

Men då kommer minimänniskan, den av honkön, och påstår att jag är musplågare! Bara för att jag leker tafatt med den. Alltså har man fångat in den så kan man ju bara inte låta den springa iväg när vi(jag) leker med den...eller hur? Håller ni inte med mej undrar Trazzel.

9 kommentarer:

  1. Kära Trazzel!
    Vi leker också med våra fångade musingar.
    Matte gillar inte heller och se vår lek, utan försöker fånga VÅR musling i en plastburk för att släppa ut den i friheten igen om vi tar in den...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns skönt att det är fler än jag som jagar,på rätt sätt

      Radera
  2. Vi gör likadant när vi fångar muslingar. Det är ju en del av jakten. Det får tvåbeningen väl lov att förstå! NosGos

    SvaraRadera
  3. Dessa människor! *tassen för pannan* De fattar INGENTING av hur musjakt ska genomföras! Det du beskriver är en fullkomligt korrekt beskrivning hur en sådan jakt SKA bedrivas!

    SvaraRadera
  4. Vilken lyckost du är som tog en musling! Klar man måste ha lite kul också! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Jaham, så det förekommer hos er också, detta oförstående beteende av tvåbenta. Husse e värst, matte vet att det hör till jakten och blundar. Prova att göra det utanför synhåll så får du vara ifred med bytet.

    SvaraRadera
  6. Det är klart att du måste få leka med mususlingen när du nu har tagit den. Typiskt 2-beningar!

    Nosbuff
    Jenny, klosternovis och bolis

    SvaraRadera