tisdag 15 maj 2012

Nervöst...

*tassen för nosen* idag gjorde jag människan nervös, ígen.
Det var ju så där skönt pälsvarmt väder och människan var hemma på förmiddagen för hon skulle på nån kurs i eftermiddag. Eftersom hon inte är helt frisk så får hon inte jobba hela dagar än. (Det är skönt) tycker vi...;)

Eftersom gula lampan var tänd och den värmde skönt så tyckte hon att stora dörren kunde vara öppen - och då vet ni vad det innetassar... jag passade på att kontrollera altanen.. sen var jag bara tvungen att tassa ner för trappen och känna det gröna stixiga under tassarna oxå.
Sen bar det sej inte bättre än att jag såg nånting som jag bara måste undertassa, och det, och det och så helt plötsligt hade jag tassat iväg en bra bit ifrån huset...

Klockan tickade iväg och människan började att bli lite nervös eftersom hon hade en tid att passa inne i stan så hon började ropa på mej, men eftersom jag är min egen och inte van att lyssna på något namn så förstår jag inte det där riktigt än, ja, att jag ska komma när hon ropar på mej....

Hon vill inte gärna lämna mej ensam ute eftersom de inte vet hur jag ska reagera om inte dörren är öppen och jag blir rädd för något. Jag är ju så räddhågsen av mej, säger människorna, och jam, jag håller med dem! Jag är rädd för det mesta. Jag har ju levt ett hårt liv, men det jamar jag inte om för någon.
Hursom jam så kom jag in i tid, den här gången jamar Tuffzan

2 kommentarer:

  1. Men vad du är modig som går ut på egen tass! Skönt att du kom in i alla fall! Visst finns det väldigt mycket spännande saker! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Puh, det var ju tur, så du slapp stå där ute och vara rädd! Skönt att du är inne i säkerhet och mår bra.

    SvaraRadera