måndag 7 maj 2012

????

*skakar på huvudet* precis när vi kommit till klar päls med att så här ska våra liv se ut nu på dom så kallade vardagarna när vår människa har börjat på sitt så kallade jobb, så händer det saker på helgen som stör vår pälsordning oxå....

Igår morse så låg min människa och jag och sov i godan ro, då kommer minimänniskan (den av hankön) in och väcker oss för han har ont i magen....*suck* (det är väl bara att gå på lådan då....) tänkte jag....

Men nej då, det blev ett väldans hallå, fram med hink! (ska han ha den som låda...????) tänkte jag men det kom visst ifrån munnen i stället, inga såna där fina hårbollar som vi brukar lägga inte....
Sen ringde dom i telefonen jäääääättelänge innan dom satte sej i brummisen och åkte iväg.
Ja, det hann nästan att bli kväller innan min människa kom hem igen och då kom inte minimänniskan hem. Han fick ligga kvar på plåsterhuset dit han fick åka. Vår människa pratade nåt om att stickfarbröderna där sa att han hade en blind tarm i magen som dom skulle hålla koll på, så det var därför han inte fick åka hem.

Ja, jag jamar det - människor upptassar aldrig att förvåna mej! gå omkring med blinda tarmar i magen......*skakar på huvet*

4 kommentarer:

  1. Vi får hålla tummar och tassar för minisen.
    Att ligga på Plåsterhuset är inget skoj.
    Han saknar säkert sim mamma, läs er matte, jättemycket!

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
  2. Men, det är ju ingen ordning på nåt längre!!! Stackars minis. Blinda tarmar. Huvva! Hoppas att minisen kommer hem snart igen så ni får ta tass om honom, så det blir ordentligt gjort!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Men uschjam då, hoppas han snart blir bra och får komma hem till er igen! Det är liksom extra tråkigt när minimänniskorna blir sjuka. Jag håller tassarna!

    SvaraRadera
  4. Hoppas er minimäniska kommer hem snart igen! nosbuff

    SvaraRadera