måndag 5 oktober 2009

Varmt och gott...

Idag var en av mina tvåbeningar och shoppade som det visst heter på människospråk.

Hon var och köpte en plattsak, som ser ut som en matta, fast mycket mindre och med en sladd till och en mojäng som man kan skjuta upp och ner med några siffror på. Man ska visst ligga på den säjer hon och om man skjuter upp den där mojängen så blir det varmt.



Självklart var jag tvungen att utvärdera varan och se om det fungerade.

Om det fungerade! *morrhårrsvift*

Ahhhh, jamarns så varmt och skönt det var! *öronvift*

Den saken släpper jag inte ifrån mej mera...




Tänk nu slipper jag att frysa, det är bara att gå och lägga sej på den där "mattan" *gäsp*
och jag slipper jobbet med att uppgradera min päls. *slick om nosen*

*tänker* Jag har mycket större behov av den där saken än vad min lilla människa har, så jag ska minsann se till att den där saken är upptagen för det mesta... *mummel*

Ja, hela tiden kan jag ju inte ligga på den förstås. Jag har ju min uppgift som vaktar katt åt den där lilla slarvsaken. Det är en uppgift som jag tar på största allvar. Man får ju inte svika ett förtroende..


Än så länge är det rätt så lugnt i byttan men man kan aldrig så noga veta. Hon brukar gömma sej under filten ibland när människorna blir för påträngande. Då måste jag se till att dom går bort därifrån så hon får vila sej. Den blir trött fort, den slarvern....



Mitt vaktskift är slut för denna gång så nu måste jag ta en liten vaktarsväng till den värmande saken igen så inte nån människa lägger beslag på den...
*gäsp* tror jag passar på att ta mej en liten tupplur och riktigt njuter av värmen *zzz*





5 kommentarer:

  1. Din kattans lyxkisse! *avundsjuk* Undra om man kan begära sån där via katt-astrof hjälpen. Jag menar, det där med värme är ju livsviktigt för oss katter. Hoppas du får ha den i fred så inte någon människa stjäl den när du går din vaktrunda.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Mjauuuarn's såå mysigt ♥...Jam & Kram från Oss!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx! Håll tassarna på den så du inte blir av med den. Tasskram

    SvaraRadera
  4. Slit och släp för en stackars Mayakatt. Du är en duktig kisse som tar dina uppgifter på stort ansvar.

    Låter gosigt med varmfilt som värmer sig själv. Tror ja skall jama med matte om att skaffa hem en sådan hit. Kan ja behöva.

    Tass!

    SvaraRadera
  5. Goa vänner, jag medger att jag känner mej lite som en lyxkatt i Katt-a-wood...*jamkram*

    SvaraRadera