söndag 15 april 2012

Smutsig päls - Klagomål?

Idag försökte jag blidka min människa med lite vita sippor... bara för att hon inte skulle klaga så mycket på min pälsutsmyckning...

Hon är så gnällig, människan, speciellt när hon är trött och har en massa ont i sina leder...

och det har hon haft idag bara för att hon har varit iväg på en sån där kånsär igen - med det där bandet Takida..

Minimänniskan här hemma är ju precis skogstokig i det bandet *skakar på huvudet* och då måste min/vår sekreterare följa med och köra brummisen för att minimänniskan ska komma dit där dom spelar, och det slutar ju alltid med att sekreteraren är trött och har jättemassa ont för att hon inte kan vila sina leder som hon ska...

Hursom jam så ibland jobbar jag hårt på att få till pälsen och ibland jobbar jag ännu hårdare på det...

och i vanlig ordning så klagar människan på att jag smutsar ner här inne... *mutter* men jag vet allt vem det är som smutsar ner! och det är inte

jag utan det är skällisarna!!! (som vanligt) *hehe*
Så det så!!
Det är lika bra att människorna lär sej det....hälser Trazzel

5 kommentarer:

  1. SÅKLART att det är skällisarnas fel. Borde väl vem-som-helst kunna räkna ut?!?

    SvaraRadera
  2. *Mjauuuhaha*...Självtassat är det de där Skällisarna/Jam & Kram från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, för det kan ju inte vara vi katter som smutsar ner...

      Radera
  3. Jag väntar på den dagen när människorna ser våra vackra pälsstrån som en mysfaktor, något som gör det hemtrevligt och inbjudande. För det är ju så VI vill ha det!

    SvaraRadera