onsdag 15 juli 2009

Lite trött i tassarna blir man

Visst blir det så ibland - att man blir lite trött i tassarna när man är ute på kontrollrunda i Sitt Område...

I går tyckte jag att det var så tråkigt att sitta i buren, så jag jamade mej till en promenad. Det blev en lång promenad, mycket längre än vad jag egentligen hade tänkt mej. För jag fick gå med min människa ända bort till sommarhagen, den hagen där dom där stora fyrbeningarna är på sommaren och äter en massa gräs.

Ojj, så trött jag blev i mina tassar! Så långt är jag inte van att gå, sen blev jag lite osäker på vägen oxå för jag har aldrig varit så långt hemifrån tassledes. Jag tyckte att det var på sin plats med en liten vila så jag la mej ner på vägen. Men min människa blev inte alls glad på mej för det tilltaget. Så fick man minsann inte göra sa hon. Hm, jag tyckte det var jätteskönt att få vila tassarna, sen rev gruset så skönt i min päls oxå.
Men nejdå, där fick jag inte ligga kvar inte. Jag fick istället åka snålskjuts i mathinken. Det var inte så dumt det heller...

Då kunde jag njuta av den sköna utsikten. Jag kom ju upp en bit ifrån marken och helt plötsligt så ser man saker som man inte ser ifrån marknivån.

Ni får ha överseende med att jag inte kommer att skriva så ofta nu för min människa har fått nåt som heter semester och då vill hon inte sitta så mycket framför datorn säjer hon. *mutter* alltid ska jag få anpassa
mej...jag tycker det är hennes skyldighet att sköta min blogg. Nåjam, vi ska se vem som vinner det slaget....*fniss* sista jamet är inte jamat än så att jama...

Sen har jag haft problem med han med hammaren. Han är ute så mycket nu om dagarna och då kan jag inte ha datorn på för då kan han slå sönder den säjer min människa. Så honom måste vi se upp med.
Jag ska se om jag kan bli kompis med honom så han slutar slå sönder saker och ting....

Uppdaterat. som ni ser nedan har min männsika lekt lite med mååbilen och lyckats blogga ifrån den! Ha! nu kan jag blogga *yippi* hela sommaren....

2 kommentarer:

  1. Hurrjam för Maya som kan blogga från måbilen! Det brukar jag också göra när vi är på promenad. Tror jag ska be husse att skaffa en sån där mathink som han kan bära mig i. Tänk vad lyxigt. Tassen!

    SvaraRadera