fredag 29 januari 2010

Är det nån som ser mej?


Så här såg det ut hemma för ett par kvällar sen.
Då när det var så mycket prat om snöstorm.

Min människa var förstås tvungen att gå ut med blixtapparaten i vanlig ordning.

Nu säjer hon att det har kommit ytterligare 2-3 dm snö och att vi inte har haft så här mycket vitt på måååånga år.

Ja, jag tänker då inte sticka ut mina morrhår för då försvinner jag i allt det vita och jag lär aldrig komma upp igen. För drivorna är höga som hus.



Rätt vad det var så försvann alla lampor i huset och det blev svart. Bäcksvart, kolsvart, svartsvart.
Ja, jag såg inte änns nostippen. Jag fick använda mina morrhår som radar för att hitta till min matskål och *ehum* min låda.
Jag kan jama om att min människa använde många %&/#"? när hon gick omkring och letade efter ljus och tändstickor för att kunna se något.
Ja, jag blev nästan mörkrädd! Det var lite otäckt
- det var det.
Som tur var så hittade hon ett antal ljus och fotogenlampor så vi behövde inte famla i mörker hela kvällen.
Ännu bättre var att strömmen kom tillbaka dagen därpå och nu hoppas jag att den är kvar så jag kan tassa på min blogg om kvällarna. Skulle jag inte höras av så vet ni att strömmen kanske har slutat att fungera igen. Den kanske har frusit ihop för det är så där kallt ute igen (-19).
*tass* vänner nu kryper jag ner under täcket igen och värmer mej.

4 kommentarer:

  1. Oj så spännande du verkar ha haft det. Det är ju allmänt känt att människor blir helt lamslagna så fort det blir lite mörkt. Så jag kan mycket väl tänka mig vad din matte sa i mörkret. *hehe* Håll dig inne vännen, så du inte försvinner i drivorna eller fryser fast. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Oj,såå mycket Vitt!!
    Men,mjnää...Ser dig inte på övre fotot!
    Fast...DÄR längre ned var du ju :) Jam Kram & NosePûssar från Oss!!!

    SvaraRadera
  3. Maya!
    Det är jätteskönt att ligga i sängen när det är kallt. I morse ville inte jag stiga upp alls för det var väldigt kallt i huset. Vi eldar inte på nätterna för vi behöver ju också sova. Blir det för kallt så turas vi om att gå eldvakt, men nu är husets matte sjuk så jag måste själv klara av att elda. När jag satte igång att elda lite senare på dagen så var det för katternas skull för då hade vi bara +12 grader inne. Nu är det varmt och gott igen och våra små klosterkatter trivs! De har också hållit sig i mattes säng, under hennes täcke, tills det blev varmt inomhus! Nu har vi alla ätit och mår gott.
    En varm och go kram till dig!
    gammelmatte Gittan i Otterbäcken

    SvaraRadera
  4. Sippo, ser att du kan nosa dej till hur bränt det luktade här *hehe*
    Annmi, ja det är mycket vitt här.
    gammelmatte Gittan, brr +12 känns väldigt kallt. Skönt att det blev varmt och gott sen när ni började elda. Hoppas att husets matte kryar på sej snart

    SvaraRadera