torsdag 21 januari 2010

Det är jag som bestämmer!

Var skåpet ska stå. Så det så.

Idag har vi varit oense min ena stora människa, den av hankön, och jag. Han ville nämligen sopa golvet i hallen och det ville inte jag. Jag tyckte att han kunde va nån annanstans, och jag hade mycket bestämda åsikter om det och försökte upprepade gånger ta sopkvasten för honom. Men han bara föste bort mej hela tiden. *fräs*. Det är ett ytterst ofint uppförande av min inneboende! Jag anser att när jag upplåter mitt hus till honom så ska han sköta sej och veta sin plats i huset och inte störa mej i mitt arbete. Det vill jama när jag låg på golvet och vilade.

Så bara för att markera mitt miss-nöje med hans sätt mot mej så bestämde jag mej för att ta saken i egen tass och bråka lite med honom. Jag bestämde mej för att flytta och ändra lite på mattan i hallen. Den som ligger innanför den stora dörren. Vad händer då?! jo, han säjer att jag ska SLUTA. Jag som bara hade börjat *mutter* med förflyttningen av mattan.

Men till slut så verkade som att han gav upp och lät mej få bestämma. Det tycker jag är väldigt bra, att han till slut förstod vem det är som bestämmer i huset.

9 kommentarer:

  1. Tänk att vi ständigt måste uppfostra våra inneboende. Hela tiden försöker dom ta sig friheter om man slappnar av!
    Litet festligt att du också vill ändra på mattläget, precis som jag igår. Fast du har fått bättre pli på de dina, för här gavs minsann inte upp. Grattis till den segern!

    SvaraRadera
  2. Gustav, man måste alltid va på sin vakt när man har ett antal inneboende som vill ta över huset. När det gäller mattan så måste jag medge att jag blev lite inspirerad av dej igår.

    SvaraRadera
  3. Vilken människa du har som anfaller dig när du jobbar så hårt med att vila. Jag föreslår att eventuella böter utbetalas i räkor och Dentabits.

    SvaraRadera
  4. Sippo, du känner väl igen dej med att bli anfallen av människorna?
    Böter, ja, varför inte?

    SvaraRadera
  5. Det var till att ta sig friheter! Både sopa under reglerad vilotid och klaga på din smakfullt arrangerade matta. Tur att du jamade ifrån. Så får det förstås inte gå till! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Mjaa...De e inte alltid så lätt!
    Jam & Kram från Oss ♥

    SvaraRadera
  7. Alla vet väl att man inte ska störa den katt som sover. Det är ju ett välkänt ordspråk! :P

    Du får försöka uppfostra den inneboende klunsen!

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat Maya! Skönt att han till slut förstod att det är du som bestämmer! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Findus & co, nej, så får det definitvit inte gå till *kurr*
    Annmi, tänkt att det ska va så svårt för dom att förstå.
    Tina, jag ska genast ta hand om uppfostran
    Dui & Deco, ja, det va inte lätt att få honom att förstå kan jag jama

    SvaraRadera