lördag 16 januari 2010

Vi har besök varje dag

I princip varje dag har vi besök av dessa tjejer. Dom har det jobbigt i vinter och därför besöker dom oss för där hittar dom lite mat. Mina männsikor har ju köpt stora vita plastbollar med mat i till dom där stora fyrbeningarna och då passar dom här tjejerna på att få sej lite mat oxå. Dom får det säjer min människa för hon är en sann djurvän, fast hon vill inte att alla ska äta här. Men det gör dom inte för det finns andra som ger dom mat oxå. Hon tycker att dom är så fina när dom går där inne i hagen hos dom stora fyrbeningarna.

Nu kommer alla tjejerna på rad

Trazzel slappar i soffan på datorn
Det är jobbigt att vara ute och busa i snön och därför tar sej Trazzel en rejäl slappstund i soffan

Öhh, ska ni blixtra igen!?

SMILE...

Blir det bra så här?

8 kommentarer:

  1. Oj vilken fin natur ni har hos er. Jag vill flytta till dig nu på en gång! Fast då skulle jag nog sakna husse förstås. Äsch. Din matte är en snäll människa som tänker på oss djur. Fram för fler sådana. Människor alltså, inte fler djur. Det blir så trångt.

    SvaraRadera
  2. Sippo, du vet att du alltid är välkommen hem till mej. Vi bor ju faktiskt i samma ko-m-mun säjer min tvåbening. Det känns skönt att hon är snäll mot oss djur och det är dom som är yngre oxå. Den ena av dom är én sån som pratar med oss djur. Så hon förstår oss jättebra och vet verkligen vad vi vill och känner.

    SvaraRadera
  3. Vackert! sååå fint! Din mammi är en riktig goding som är så snäll å´go´!

    Tassliga svansekramar! ♥

    SvaraRadera
  4. waoo...Underbara foton ♥ &...
    "Keep Smiling" Jam Kram & NosePûssar från Oss!!!

    SvaraRadera
  5. Vad fina! Vilka vackra bilder matte har tagit.Snällt av matte att ta hand om de stora fyrbeningarna också!Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Så söta tjejerna är. Underbart att få vara så nära naturen.

    SvaraRadera
  7. Vilket smile Trazzel har! Vi är helt bländade. De fyrbenta besökarna är nog väldigt glada att de får lite mat hos er. Snällt av era människor! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Chinocher,jaa, hon är jääääättesnäll min människa.
    Annmi, min människa är ute med blixapparaten jämt.
    Dui & co, Nea och Findus & co, mina människor är väldigt snälla och jag är glad att vi får vara här. Jag önskar att alla djur finge ha så snälla och förstående människor som vi har

    SvaraRadera