lördag 3 september 2011

Jag tycker faktiskt synd om...

jag tycker faktiskt synd om en av skällisarna. Även att det är en skällis....

Den råkade ut för samma sak som jag råkade ut för för ett tag sedan - stora tvagningen.
Titta på bilderna så ser ni själva varför jag tycker synd om skällisen... först skulle den borstas så det nästan inte fanns nån päls kvar, sen skulle klorna klippas och tänderna borstas och inte nog med det - även öronen fick sitt oxå....



Ni ser ju själva att det försvann en massa päls. Hela gräsmattan blev vit, nästan som när det kalla vita kommer.
Min människa har klagat en del över att det är så mycket päls inne. Stora pälsråttor överallt, som flyger omkring i huset.

Titta här....

Stackars skällisen... precis jätteblöt i pälsen.

Jag förstår precis vad den känner nu eftersom det inte är så länge sedan jag blev utsatt för samma behandling själv.

Det är inte något man tassar efter precis...*mummel*






5 kommentarer:

  1. åhhhh, stackars krake!!! blöt och nästan skallig! suckjam!

    SvaraRadera
  2. Fast jag har hört att skällisar gillar vatten. Har du hört något så heltokigt? Men jag förstår att det väckte obehagliga minnen hos dig.

    SvaraRadera
  3. Nu är ju skällisen ren och luktar gott. Att bli av med en massa lös päls är väl bara bra!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Vi jamar med, stackars skällisen. Förstår inte alls det här med att man ska bli blöt, totalt onödigt och läskigt och så det här gnället om päls. Det är ju ren avundsjuka.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Naw,lila "Skällisen" då /NosePûss!

    SvaraRadera