måndag 3 januari 2011

*mutter*

Det är typiskt - det nya året har precis börjat och så börjar Zaga direkt låta konstigt och bete sej konstigt...

Första kvällen började hon med att sitta vid den stora dörren och jama, och ja, det är väl inte så konstigt i och för jam. Men - det är bara det att Zaga vill aldrig gå ut på kvällen... Men nu när det nya året kommit så kanske hon blivit tonåring och vill börja ränna ute på kvällarna, jamade jag till min människa och hon höll med mej - då.

Andra kvällen blev det lite värre, för då började hon låta så väldigt konstigt - hela tiden. Dagen var helt ok för då låg hon och sov i sängen som hon brukar göra, men sen *skakar på öronen*. Jag fick nästa hämta öronproppar... *mutter*

I dag ska vi inte jama om hur hon lät...
Min människa gick och hämtade ett sånt där litet vitt piller (samma som jag får) och tryckte bokstavligt talat ner det i hennes hals. Dom slogs alldeles förfärligt, det märktes att Zaga inte tyckte om det där. Hon vill hellre gå ut och ha lite kul... Men just nu så har hon fått utegångsförbud, det tassas så när man inte kan uppföra sej anständigt, säjer min människa.

5 kommentarer:

  1. Vad konstigt det låter? Jag är glad att jag slipper få piller i halsen när jag sitter vid dörren och vill ut. Fast man ska nog akta sig för att låta mycket, antar jag?

    SvaraRadera
  2. Gustav, det ska du vara glad för. Min människa säjer att du behöver inte vara orolig för det är bara katter av honkön som kan få tabletter i halsen när dom låter så där konstigt...

    SvaraRadera
  3. Hua, det där låter inget vidare. Jag skulle inte heller vilja få ett piller nedkört i halsen. *ryser*

    SvaraRadera
  4. Vad mycket konstiga tabletter det finns. Masktabletter, bacillusktabletter och tydligen också ljuddämpartabletter. *kliar sig i huvudet* Hoppas Zaga lugnade sig lite när hon fick medicin. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Sippo, egentligen är det som att äta dentisar. Man behöver faktiskt inte göra det så besvärligt som hon gjorde.
    Findus &co,nej hon har inte lugnat sej än. Hon måste visst äta några tabletter i rad först

    SvaraRadera