onsdag 26 oktober 2011

usch usch usch

vilket blött nedfall vi har här! och inte nog med det - det kommer på tvären för det blåser oxå.

Men jag lider inte utav det för jag har det varmt och skönt här inne. Min människa har tänt i stora spisen nere i källaren, dit jag inte får tassa - även om det är väldigt spännande där nere med mååånga olika dofter...och en massa träpinnar att vässa klorna på och dylika tass.


Dessutom har jag ju en massa roliga saker att leka med, dom som min människa kom hem med igår och sen har jag ju *ehum*nykomlingen...( ja, jag vet - den heter det fortfarande....) *skakar på huvudet*. Min människa kom på ett sånt bra namn häromdagen, men när hon skulle tala om det för mej så hade hon redan glömt det. Typiskt min människa - att va glömsk alltså...

7 kommentarer:

  1. Måste ju tycka liiite synd om dig för det där med stora spisen. Jag älskar att ligga framför braskaminen, finns ingen skönare värme. Typiskt människor att förbjuda en roliga saker!

    SvaraRadera
  2. Haha, din matte verkar vara lika glömsk som min husse.

    SvaraRadera
  3. Skönt att vara inne när det är sådant ruskprickväder. Värme och gos gillar vi. Hoppas att Nykomlingen får sitt riktiga namn snart.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. *Fnissjam*....
    Låter spännande det där i källaren :)
    Hoppaws din människa kommer ihåg att jamna namnet till dig på Nykomlingen/Jam & Kram från oss i Höst ☼

    SvaraRadera
  5. OJ, har det en hel källare som du inte får vara i?
    Dit skulle vi vilja tassa hela tiden i så fall...
    :-)

    SvaraRadera
  6. Här regnade det oxå mest hela gårdagen :(
    Så jag jamar som dig att det är ju tur att man har leksaker att leka med :)

    SvaraRadera
  7. Tända i spisen låter jättemysigt så här på hösten, tycker matte. Det är lätt att man känner sig lite frusen då. Får hoppas att er matte kommer på det braiga namnet igen. Kurr och burr.

    SvaraRadera