söndag 9 oktober 2011

Psst....kolla här....!!!



Ser ni vem det är som smyger fram här...???


Just det - den blyga nykomlingen har kommit ner på nedervåningen igen.


Varför undrar ni säkert och det kan jag jama om - det har varit fulltasslig kaos här hemma i helgen. Minimänniskorna har bestämt sej för att byta rum och ni vet ju hur det blir.....just det RÖRIGT... och det tyckte hon inte om för då smet hon ner i stället och undersökte nedervåningen.



Det verkar som om hon tyckte det var kul att vara nere på upptäcksfärd.


Hon var nyfiken och såg ut att trivas riktigt bra, inte så där jätterädd som hon brukar vara.


Jag bestämde mej för att vara snäll mot henne så jag lät henne vara. Jag var mest inne i rummen och inspektassade dom, och jag kan jama att de var till min belåtenhet.





Ibland måste jag erkänna att hon nog har haft ett hårt liv eftersom hon är så där jätterädd för allt och alla, så min människa försöker att tala om för mej att jag måste ta det lugnt med henne, även om det är lite svårt för mej att inse....


5 kommentarer:

  1. Vad kul att hon vågar sig fram, nykomlingen! Tur att ni hittade henne och att hon fick stanna hos er. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så spännande att missen äntligen vågar titta fram, även om det är försiktigt. En dag kanske ni kan bli vänner till och med.

    SvaraRadera
  3. Så vacker hon är!
    Hoppas att hon blir allt modigare för varje dag och ni blir riktigt goda vänner.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Naw,men så söt ~titt ut tass~

    /Jam & Kram från oss!

    SvaraRadera
  5. Nämen vilken stilig lite sköldpadds katt som tittar fram där. Såklart hon flydde oredan för att hålla sig till lugnare områden.

    SvaraRadera