tisdag 15 mars 2011

Vargen är här!

Idag sa min människa att en varg kommit och gått förbi i närheten där jag bor.
Det låter lite läskigt tycker jag - varg - fast när hon visade bilden på den så ser den nästan ut som den ena skällisen och då är den ju inte så läskig längre, för skällisen är ju inte läskig. Den kan jag smälla till på nosen med tassen sen försvinner den om den blir för närtassad.

Men min tvåbening sa att chansen att den kommer hit till Mitt Område och hälsar på är nog inte så stor så jag behöver inte koppla in morrhårspejlen än i alla fall, sen får vi se hur det blir med det. Det är ju i alla fall bäst att man pejlar med morrhåren en extra gång varje gång man sätter tassen utanför dörren. Jag har jamat till mina kompisar stallkatterna att de ska ha lite x-tra koll på området.

Man vill ju inte gärna stå nos mot nos så att jama ...

9 kommentarer:

  1. Du får ha ett par extra vässade klor ifall att den skulle få för sig att titta förbi.

    SvaraRadera
  2. Men!!! Va!!! Vaaaarg???!!! Vad häftigt! Så länge som den inte kommer in till er så... Undrar om vargar gillar att leka "rulla-runt-och-brottas" *Maurice funderar

    SvaraRadera
  3. En varg kanske inte är så lämplig att smälla på nosen, tror jag. Fast jag vet inte, har noll erfarenhet av såna fyrbeningar. En extra morrhårspejl är nog inte fel. Fast jag tror att det är ännu värre att stå nos mot nos med ett lodjur, som det finns en del i norra landet där husse jobbar.

    SvaraRadera
  4. Så spännande men lite läskigt också. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hoppas dina kompisar stallkatterna inte råkar på vargen. De är ståtliga men man vill ju bara se dem på håll och inte på tomten, om man jamar så. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. *Mjuhua* Så otäckt,hoppas den inte tassar i närheten av ert /Jam & Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Varg!!! Ohh så spännande!!! Så länge som den inte kommer in genom kattluckan så... Fast den springer nog bara du visar att du kan katt quando och kattrate!

    Hoppas att den kommer så nära att ni kan ta kort på den i alla fall!!
    nosgos, gottis å sånt

    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  8. Wow. Maya lova att du inte går om vargen kommer! Vill inte du skall bli varggodis heller! Kanske får du ha skällisarna som livvakter om du går ut!

    Nosgos!

    SvaraRadera
  9. Wow. Maya lova att du inte går om vargen kommer! Vill inte du skall bli varggodis heller! Kanske får du ha skällisarna som livvakter om du går ut!

    Nosgos!

    SvaraRadera