fredag 3 december 2010

En rapport

i dag har det varit lite varmare ute, bara så där minus 7 grader. Men det har kommit mera vitt, så nu har vi massor med vitt här hemma.

Med den där hittekatten är det bara bra. Den äter småportioner hela tiden för magens skull. Min människa har till och med fått klappa den lite, men den fräste då och var jätterädd. Den var bara skinn och ben sa min människa. Tyvärr verkar den inte veta hur man använder *ehum*behovslådan, för den hade gjort både ettan och tvåan på en kudde i rummet....

Jag var inne i rummet en sväng idag men jag tog ingen notis om den och den sa inget åt mej heller. I morgon kanske jag ska tassa in där igen om jag känner för det.

5 kommentarer:

  1. Härligt att ni tagit hand om lilla hittekatten! Hon är ju verkligen vacker - och tamar nog till sig bara hon förstår att du har en snäll matte!
    Stort beröm till dig för att du lånar ut din människa till nödställd medkatt!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Härligt att du bloggtassar lite...
    /Jam & Kraaam från oss!!!

    SvaraRadera
  3. Har undrat mycket hur det har gått med hittekatten. Man får nog ha en hel del tålamod med stackaren. Tänk att bara vara skinn och ben. Hoppas den snart fattar vad lådan ska användas till. Men man förstår ju att det inte är så lätt. I skogen finns ju inga lådor utställda. Ni gör det jättebra som tar hand om den i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Det räcker med vitt nu tycker vi. Skönt att det går bra med missen. Det är inte lätt med lådan när man inte har en aning om vad den är till för, du kanske får visa.. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Så skönt för den lilla missan att få komma in i värmen och få mat. Hoppas hon kommer på vad lådan är till för snart. Vi katter är ju inte dumma. :) Ett stort fång kattmynta till dina människor som tog hand om den främmande sköldpaddsdamen (vi tror nämligen också att de är en tjej). Kurr och burr.

    SvaraRadera