onsdag 17 november 2010

Tur att det inte är jag!


Nu säjer min människa att vi har kommit in i ett stim med otur.
Ja inte vi katter alltså utan dom där andra stooora fyrbeningarna. Eller rättare jamat en av dom.
Den är väldigt dålig i en av sitt ben, eller tass då. Fast det heter visst inte tass på deras språk. Den har fått en stor plåtbit på tassen som är fastskruvad för den va spruken. Det såg ut att göra jätteont

Den får åka med brummisen och den där specialvagnen baktill på brummisen till ett speciellt plåsterhus för stooora fyrbeningar. Nu har den åkt dit flera gånger under ett par månader och nu var den där senast i måndags, och då tyckte sticktanten att den kunde va ute lite, men igår blev den sjuk i tassen igen och kunde knappt inte gå in. Så idag ringde min människa till sticktanten och då sa hon att hon måste komma direkt dit i morgonbitti igen för det där va inte bra.

Jag jamar bara - tur att det inte är jag.

6 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, för nu vill jag att vi allihop håller oss friska ett tag. Fast det är förstås synd om den stora fyrbeningen, för ingen ska behöva ha ont. Hoppas den kan bli frisk, eller i alla fall få hjälp i morgon!

    SvaraRadera
  2. Stackars den stora fyrbeningen. Hoppas verkligen att inget mer händer hemma hos er. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det låter verkligen inget roligt det där. Jag skulle då inte vilja ha någon plåtbit fastsatt på mina tassar. *ryser*

    SvaraRadera
  4. Stackars stora fyrbening! Om man har så stora tassar, så har man mycket det kan göra ont i! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Så söt du é...
    Ta hand om din Tvåbening/Jam & Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  6. Injamar med dig Maya. Tur att det inte är du som fick åka till stickisen.

    Nosgos

    SvaraRadera