måndag 31 maj 2010

Här händer det!

Nu ska ni få jama - här händer det saker minsann.
Rätt vad det är när man minst jamar det så får man en massa uppmärksamhet, det kallas visst överraskning.
Så jag har varit ute och rastat min människa i långa snöret flera gånger i helgen. Sen har jag fått sitta i min bur och det har varit så skönt. Dom hade tänt den stora gula lampan så den dagen som kallas för lördag var jag uppe x-tra tidigt och jamade till min människa att jag ville gå ut och dra mej i morrhåren - hon gick upp och släppte ut mej! *lång nos*

Hon sa att jag fick va ute en stund eftersom hon skulle iväg på den där clinicen igen med en annan stor fyrbening. Men jag hade sån tur så innan hon åkte iväg kom han av hankön upp och då fick jag va kvar ute. *svansvift* Så jag låg där och slumrade och hade det så där riktigt skönt i min korg.
Ja, jag låg där i minst femtielva timmar.

Sen måste jag ju berätta att Zaga har blivit stora tjejen nu och får vara ute på egen tass lite. *stolt*
Fast hon har jamat till mej att hon tycker det är jätteläskigt så hon går inte gärna utanför altanen, sen vill hon hela tiden kontrollera så att dörren går att öppna på ett jam. Det brukar va lite si och så med det har jag informerat henne om. Men hon är lite ängslig av sej den lilla tösen.

Men min människa tycker det är bra att hon är försiktig eftersom det kör såna där stora otäcka brummisar här nu. Dom som har såna där konstiga apparater efter sej, som dom kör med på åkern. Dom är stora monster *morrhårsdarr* och hon säjer att det inte är bra om Zaga blir skrämd och springer iväg för då kanske hon inte hittar hem igen. Det vore inte bra.

5 kommentarer:

  1. Skönt att du äntligen fick den uppmärksamhet du förtjänar. Vi harockså börjat gå ut i sele, det är skönt måste vi jama. Klokt av Zaga att ta det lite lugnt. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att va ute nu när dom tänt den stora gula lampan igen.

    SvaraRadera
  3. Mjau! Verkligen på tiden att du fick lite uppmärksamhet.

    SvaraRadera
  4. Skönt att du fick rasta din människa, nu när det varit så fint. Spännande för lilla Zaga att se stora vida världen. Det låter klokt av henne, att hålla sig i närheten. Stora brummisar är inte att leka med! Så vill man ju kolla, att lösenordet funkar: Sesjam, öppna dig! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Du är verkligen värd litet extra uppmärksamhet, det var på tiden!
    Låter otäckt med de stora brummisarna, tur att Zaga är försiktig. Vi vill ju absolut inte hon ska rymma *orolig*

    SvaraRadera