lördag 24 april 2010

Zaga - ingen utekatt

Äntligen - idag har det varit riktigt uteväder så Zaga och jag bestämde oss för att vara på altanen. Det var så varmt och skönt där. Vi hade fullt upp med att rulla oss på gröna mattan och kontrollera fönstren. Det var fullt med flugstekar där. Något svårfångade men efter enträget spanande och attacktassande så lyckades vi minimera beståndet på glasrutan.
På eftermiddagen började vi tycka att det var lite väl pälsvarmt därute, så vi jamade oss till en liten utevistelse. Ja, jag tyckte ju att det var kalasskönt att få lite lagom blås i pälsen och kontrollera det gröna.
Men Zaga, den fegisen, tyckte det var såååå otäckt ute, hon höll på att få panik och flippa ur totalt. Ja, jag måste jama att jag var tryggheten själv för henne.

Zaga: du Maya, va är det där för något läskigt??

Maya: Vaddå för något? Jag ser inget..

Zaga: men vad är det här för något läskigt som sticks under min tassar..jag vill gå in *snyft*

Maya: jamen det är ju gräs. *sniff* lukta det är så härligt..

5 kommentarer:

  1. Hon verkar vara lika nervös som Snuffe ju. De förstår sig inte på att njuta av gräsmattorna.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att komma ut! Tur att Zaga har dig när det var så läskigt! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Duktigt att fånga några flugstekar! Det kan ju annars upplevas som lite fuskigt att de kan flyga iväg. Retfullt! Stackars Zaga som tyckte det var läskigt ute. Minns hon kanske inte gräset? (Vet inte riktigt hur gammal hon är) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Japp, hon är lite räddhågad av sej den där Zaga. Hon är ju född i september så hon har aldrig sett det där stixiga gräset förut. Men hon har ju mej - jag som är så lugn och fin...tryggheten självt så det ska nog bli katt av henne med vad det lider. Trazzel har ju lärt sej så varför ska inte hon?

    SvaraRadera