onsdag 19 augusti 2009

Trazzel skräms

Usch, i kväll blev vi riktigt rädda mina människor och jag. Vi tillbringade hela 3 timmar med att jama, ja, mina människor ropade förstås, efter Trazzel. Jag jamade eftersom vi pratar jamiska hon och jag.

Hon var puts väck borta. Fanns inte nånstans, trots ingående undersökningar, både ute och inne.

Sen blev människorna rädda för det hade varit några hemma i källaren och satt in nån konstig mackapär som man ska elda ved i för att det ska bli varmt i huset i vinter. Den gamla var visst trasig sa dom.

jo, då blev dom rädda för Trazzel är väldigt förtjust i att undersöka bilar, att hon liksom skulle ha hoppat in och dom inte har upptäckt att hon var där inne utan åkt iväg med henne.

Så de ropade så de blev alldeles hesa. Men rätt var det var så fanns hon bara utanför dörren. Från ingenstans. *phu* då drog vi en lättnandes suck allihop

8 kommentarer:

  1. Hej Maya! Jamans roligt att du jamade i min blogg! Min matte har tagit en väldigt lång bloggsemester och inte tassat åt mig där på jättelänge *surar*. Måste fräsa i ordentligt åt henne tror jag så det blir någon ordning.
    Vilken tur att Trazzel kom till rätta. Hon kanske bara busade lite med er.
    Tass!

    SvaraRadera
  2. Nämen vilken busig kisse. Hålla på att skrämmas på det där viset. *hytter med tassen*

    SvaraRadera
  3. Så gjorde jag med för någon dag sen. Matte sprang runt och ropade en massa gånger. men jag höll mig borta minst 3 timmar innan jag helt plötsligt satt i trädgården och väntade på henne. Hon blev väldigt orolig. Tass/Puma

    SvaraRadera
  4. Hon gick väl bara och gömde sig för att kolla - och förvissa sig om att ni skulle sakna henne och ropa efter henne!

    Så där brukar vi göra med mamsen ibland! Vi gömmer oss - hon letar - och saknar...
    Man måste tukta sina mattar och hussar med en tassfast förmaning/förjamning!

    *kurr!* Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  5. Liza, vad kul att du tassade förbi. Känner igen det där med bloggsemestrar. Funderar ibland på att utbilda mej själv så jag kan tassa ner det jag vill utan att be om hjälp jämt.

    SvaraRadera
  6. Sippo, jag vet, Trazzel ÄR busig och hon skräms. "vet inte vad jag ska göra med henne" *funderar*

    SvaraRadera
  7. Puma, jag undrar varför ska man göra så där? Springa och gömma sej menar jag. Är det för att jag ska se om människorna saknar mej? eller är det bara busigt?
    Jag förstår inte det där riktigt. Jag har ju liksom min människa hängande i snöret hela tiden

    SvaraRadera
  8. Bröderna bus, ni är för söta! Jag tar genast fasta på det där med att tukta! *nosgos*

    SvaraRadera