torsdag 25 juni 2009

Flämt varmt!


*Pust* *flämt* *stön*

Jag orkar inte säja så mycket mera.

Min människa tog några bra bilder på mej idag, men det vill sej inte att få in några bilder i datorn, så det får bli en gammal bild istället. Blixtlådan och datorn vill inte samarbeta. *mummel* Det är nog värmen - jamar jag.

Själv tillbringar jag min mesta tid ute i min bur. Jag jamar upp tvåbeningen tidigt och visar att jag ska gå ut när frukosten serverats. Sen ska jag ha full service ute. *svansknyck*Det vill jama, min liggkudde, vattenskålen och mitt torrfoder. Dessutom ska halva buren vara i skugga och halva i solen, sen ska det blåsa lagom mycket i min päls.

Idag har det varit lite för varmt ett tag - för jag var tvungen att lägga mej i gräset och det tycker jag inte om för det är stixigt. Sen kan det krypa upp såna där läskiga kryp i pälsen på mej och det tycker jag inte om. Min tvåbening hittade en våldgäst under min haka en dag, som hon tog bort. *mutter*

4 kommentarer:

  1. Här har det också varit näst intill flämtvarmt. Jag måste jama att du har uppfostrat din människa bra. Jag vill också ha sån där sörvis, eller vad det kallas. Kryp i pälsen är inget vidare. Jag får sånt där klet i nacken som ska hålla krypen borta. Utom ett par då, som jag tuggar i mig. *nosgos*

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen varmt Maya! Själv ligger jag i skuggan under den stora häcken vid vårt hus.
    Inte mammas häck *fniss* Fast den är stor den med.
    HighTass!

    SvaraRadera
  3. Våldgäster i pälsen *flämt* det var det värsta.. att de vågar!

    Ser ut som du har de skönt Maya.

    Tass!

    SvaraRadera
  4. Jag har jamat till min människa om sånt där klet, men hon vill inte att jag ska ha en massa gift i pälsen. Därför föredrar hon att plocka bort eventuella gäster som jag får

    SvaraRadera