onsdag 2 februari 2011

Skräpmat

Idag har jag ätit skräpmat! Kan ni tänka er - nästan så jag skäms att jama om det...

Hur som jam så - blev det bara så.

Stallkatterna tillika min kompisar och utekatter, kommer in alltemellanåt och äter lite. Dom tröttnar ibland på alla feta fjäderstekar och muskotletter, då vill dom ha lite annan smak och konsistens på sin mat. Så då har min tvåbening gjort som så att dom har en egen skål på min matbänk där det serveras lite "billigare" mat. Inte som jag får då Kungliga Kaninen, den är lite "dyrare" säjer tvåbeningen. Hon tycker att stallkatterna som ändå äter "allsidig" kost kan få äta lite "billigare" mat. Dom har ju haft maten där i alla år men jag har liksom inte tyckt att den har luktat så där jättegott förut.
Men idag fick jag av nån konstig tass för mej att jag skulle smaka och jag åt faktiskt flera bitar!

5 kommentarer:

  1. Man behöver ju omväxling! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Dui & Deco, precis så är det - omväxling förnöjer *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Man är väl inte sämre katt än man kan ändra sig!

    SvaraRadera
  4. Det kanske är så konstigt att kokta fisken inte smakade gott, fast det doftade underbart, och här var det tvärtom. Jättemystiskt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Mjaaa,men de går väl an ibland ;)

    // Jam & Kram!!!

    SvaraRadera