måndag 7 september 2009

Dålig service

Jag funderar på att vräka mina människor för det har varit extremt dålig service idag.
Sådant beteende tolererar jag inte, mjau, inte en längre tid i alla fall. *morrhårsknyck*

Som vanligt var jag tvungen att agera väckarklocka på morgonen för de förstår inte att de ska gå upp när klockan skräller. Det förstår ju vilken katt som helst.
Sedan var jag tvungen att påjama uppmärksamhet för bägge mina matskålar, den för torr mat och den för mjuk mat, var tomma. Döm om min förnärmelse när jag bara fick torr mat. *förnärmad*. Hur jag än påjamade att mjukmatsskålen oxå var tom så fick jag ingen mjukmat. *svansknyck* människor..... inget förstår dom....

Jag fick vackert klara mej utan mjukmat hela morgonen. Inte föränns människorna skulle åka till sitt så kallade jobb kom min människa på att jag skulle ha mjukmat oxå. *suck*
Nåjam, bättre sent än aldrig resonerade jag och ryckte på svansen och gick därifrån för att visa mitt missnöje. Så får jag höra " men Maya då, vill du inte ha mat nu...?" *mutter*

När dom väl åkt så tassade jag fram och lät mej väl smaka på godsakerna. Jag måste ju tänkta på pälsen....den måste ju sitta fint till vintern....

Nåjam, så blev det då eftermiddag och matskålen var tom igen och dom små *ehum* stora människorna kom hem en efter en och jag fick ytterligare tre *mutter* gånger påjama att min mjukmatsskål var tom igen, så säjer dom "men Maya, du har ju mat..." Ja, det är klart att jag har mat, torrmat. Den som spar han har... men jag vill ha mjukmat. *fräs*
Vad trött jag blir på dom!
Inte föränns mina stora människor kom hem fick jag så äntligen min mat...

Jag jamar bara - att det ska vara så svårt....*mutter*

5 kommentarer:

  1. Ger lite Tröste & Styrke*Jam* från oss ♥...

    SvaraRadera
  2. Mjauu,ibland är de inte lätt att vara Katt,men...Tror du inte vi behöver våra människor?

    Jam & Kram ♥...

    SvaraRadera
  3. Det är mycket enkelt att vara tvåbening. En enda regel gäller. Katten kommer FÖRST. De e allt man behöver veta.

    Förstår inte att de där människorna skall göra de så svårt.

    SvaraRadera
  4. Fast jag måste ju få jama en sak...jag får ALDRIG mjukmat. Utom när jag ska få äcklig medicin. Då FÖRSTÖR dom mjukmaten genom att blanda i det äckliga där.
    Fast jag har ju förstås fördelen av att kunna fixa min egen mjukmat, där ute.

    SvaraRadera
  5. Annmi, det känns skönt att få lite tröst...självklart behöver vi människorna...dom sköter ju servicen - ibland i allafall
    Nea, människorna har en förkärlek för att göra saker och ting svårare än vad dom är

    SvaraRadera