måndag 6 juli 2009

Godisdag

Idag har det varit en stor festardag hemma. Det var lite tröst för att det var så dåligt väder sa min människa.

Hon stod där med två jättestora tallrikar med långa pinnar på vid den där fyrkantiga saken med röda plattor på. (Dom som man inte ska gå på när dom är röda... Det fräser om tassarna då, sen gör det jätteont) Det har Trazzel jamat om. Därför aktar jag mej noga för det.

Jag skötte min övervakning ifrån golvnivå och såg till så att allt gick rätt till. Hon hade lite problem att hinna med ibland för det började ryka lite om dom där stora tallrikarna. Då var jag snabbt framme med en hjälpande tass och jam.

Som tack för hjälpen så fick jag en stor skål med GRÄDDE i *slick om nosen*

Människorna förstörde grädden med att ha sylt i den och några platta saker - det tyckte jag var dumt och onödigt *svansknyck*. Människorna förstår sej inte på vad som är gott.

4 kommentarer:

  1. Vilket lyx gumman. Det är tur din matte har dig som kan övervaka från golvnivå. Det är en väldigt viktig uppgift ska jag jama. Trazzel har helt rätt om plattorna. Det kan fräsa till och lukta grillad katt. *ryser*
    Hoppas du inte får ont i magen av allt gott nu. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Mums, grädde är gott! Jag får också lite extra godsaker då och då. Mamma säger att det är för att jag är en så duktig mamma till småttingarna. Struntar i varför jag får dom. Bara hon fortsätter att servera dom. *fniss*

    SvaraRadera
  3. En stor skål med grädde??!! Du är allt en lyckans katt!
    De där röda förstår jag mig inte heller på. Matte brukar lägga såna i en skål där ute. Jag vill tassa litet boll med dom, men det får jag inte. Ska föreslå det där med grädde, så kanske jag kan få nån glädje av dom. Tassen!

    SvaraRadera
  4. Japp, visst är jag en lyckans ost som får grädde

    SvaraRadera