måndag 17 september 2012

Fortfarande utegångsförbud

Nähä, *mutter* jag trodde faktiskt att nu när jag inte är en fåntratt längre att jag skulle få tassa ut i det fria....
Men det kvittar hur mycket jag än anstränger mig och påjamar dörröppning vid den vita dörren i hallen så är människorna helt oförstående om vad jag menar. Det hjälper inte äns att jag tassar bort till altandörren, ja, visserligen får jag tassa ut på altanen den inglasade delen, men sen är det stopp, jag har flera gånger varje dag ställt mig vid glasdörren men det går inte människorna med på heller.

Idag har jag fått ett nytt halsband med gummiband i, rött och fint, med en röd plinga i så att människorna ser skillnad på oss svarta katter. Rött halsband = Zoya (jag), rosa halsband = Mizzan, grönt halsband = Trazzel och slutligen blått halsband = Zaga.

Jag har försökt att bli förväxlad nu när jag inte hade halsband, men så lättlurade var inte människorna *mutter*

Mja, nu kanske ni undrar varför jag inte fått gå ut i dag? jo, för att jag har varit lite för duktig med mitt putsande så jag har slickat upp mitt sår lite. Det var lite vätskande idag så människorna vill att jag ska vara inne ett par dagar till för att se vart "det tar vägen". Har ni hört vilket konstigt uttryck va?
Vaddå "tar vägen"? ska mitt sår åka bort eller? ja, inte mej emot förstås.../Zoya

4 kommentarer:

  1. Dom är allt bra konstiga dom där 2-benta ibland :)

    SvaraRadera
  2. Klart att man vill putsa när man får tillfälle till det igen. Synd bara att det där dumma såret gärna kommer tillbaka då... Hoppas att allt är riktigt ordentligt läkt snart, så att du får gå ut igen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Tänk att de inte kan förstå en så enkel vink..tja de är ju obildbara förståss. Hoppas såret läker nu.Nosbuff

    SvaraRadera