fredag 19 augusti 2011

Hu jamsingen...

nu har jag fått örongojs oxå... enligt min tass-sikt så är det för att min minimänniska för sånt oväsen och inte nog med det - hon har börjat SJUNGA med i låtarna oxå....hua!!!

Idag såg min människa och tillika sekreterare att jag gjorde såna där konstiga rörelser med mitt ena öra och direkt var hon förståss framme och titta och hittade förstås en massa brunt gojs...

Så det blev rengöring och en massa tops i örat som jag fick stå ut med, fast lite skönt va det ibland för det kliar ju en del när man har sånt där örongojs...

Min människa påstår att jag har nog haft örongojset ett tag, men jag hävdar tassligen att det kom när minimänniska satte på tv:n med den där dvd:n och sen började skråla och sjunga till musiken oxå.... Så måste det va...!

6 kommentarer:

  1. musik är ett otyg! borde förbjudas! De kan titta på filmer istället. Om de har ljudet lågt på (och det inte finns en huvudperson som heter Maurice med i handlingen). Om inte musik kan vara tyst, så kan det kvitta.

    Örongojs - tvi vale! Ugh! Antingen kliar det, eller så svider det och sen skall de peta och klabba in ÄNNU mera gojs! Isch!

    Hoppas öronen blir bättre snart och att du kan bita av sladdarna till högtalarna. (Fast - de sjöng ju med!? Huvva!!!)

    SvaraRadera
  2. Klart man får örongojs av för höga ljud, det täpper ju liksom till lite så man kan stå ut.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Självklart var det då du fick örongojs! Hoppas du blir bätre snart för det låter inget trevligt alls med kli i öronen.
    Du får väl godis som tröst?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Solklar biverkning av hög musik = örongojs! Och nu ska du petas i och grejas. Låter hemskt. Har ingen egen erfarenhet, men jag kan ju tänka mig. Petas i öronen...*ryser*

    SvaraRadera
  5. Självklart fick du gojset när din det började sjungas hemma hos dig. Det är ju en del av vårt fina självförsvar ju.

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att vår matte bara har prat (=ljudbok) på sin radio hela dagarna. Inte spelar hon högt heller *glad*
    Klart att du har fått gojset tack vare den höga musiken!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera