onsdag 21 juli 2010

Den nya...

Okej då, jag får väl hälsa då....*mutter*
"hej hej, det är jag som bor här och det är jag som bestämmer, bara så du vet det, *fräs*"
"Det är bäst att du passar dej annars river jag dej på nosen"

Så där. Nu vet hon vad som gäller... att det är jag som är bossen.
Men - ska jag vara riktigt ärlig så är hon inte så besvärlig. Egentligen så bryr hon sej inte om oss katter om inte vi skulle bry oss om henne... Det är ju bara det att vi inte är så vana.
Själv håller jag en rätt så låg profil, så att jama, jag bryr mej inte så mycket, men det är värre med Zaga och Trazzel. *haha* Jag har aldrig sett dom så stora, yviga och stöddiga. Fast egentligen är de ju rätt fega. Det är riktigt underhållande när de är i farten. Det är skillnad med mej. Jag talade om redan från börja var tassen skulle va.
Här sitter jag i min bur och skällisen är utanför. Tänk så bra det är att ha en bur i alla fall...
Det inger viss säkerhet när skällisen kommer alltför nära. Jag kan faktiskt till och med (nästan) lukta på henne om jag skulle känna för det.
Det är tur att det är sommar och varmt och vi kan vara ute allihop, det är lite större ytor här och om man vill så kan man gömma sej här ute och spana utan att skällisen ser. (För hon är rätt dum...jämfört med oss katter) *svansvift*

6 kommentarer:

  1. Så modig du är som vågar gå fram och hälsa på skällisen. *imponerad* Det var nog bra att du jamade till från första början om vem som bestämde.

    SvaraRadera
  2. Sippo, du är bara för gullig! Ja, jag tyckte det var bäst att sätta sej i respekt redan från första början

    SvaraRadera
  3. Det är bra att du visar vad som gäller redan från början..Du ska se att ni blir kompisar såsmåningom. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Så ska skällisar sättas på plats, du har gjort exakt enligt regelboken! Får de bara klart för sig rangordningen, brukar de inte ställa till med så stora besvär. De är mest irriterande. Som ett kliande myggbett till exempel.

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco, jag tyckte det var bäst att ta i med hårdtassen direkt. Kompisar vet jag väl inte, men vem vet...
    Gustav, ojdå, det visste jag inte att jag var så regelboksmässig. Jag gjorde bara vad som föll mej in. Håller med om att de är rätt irriterande...

    SvaraRadera
  6. Mjauuuarn's vad du är tuff...
    Bra tassat /Pûss

    SvaraRadera