fredag 18 december 2009

Ddddeett äär k k kaaalllltttt! BRRR

Nää, nu tänker jag definitivt krypa ner under täcket och inte komma främ föränns i vår. När det börjar bli varmt och skönt.

I kväll sa min människa att termometern står på -18 grader.
Jag tyckte att det kändes väldigt kallt när jag tassade omkring på golvet i huset.
Självklart var jag tvungen att kontrollera sanningshalten i det min männisa sa så jag jama till en av de andra katterna i huset - dom som brukar gå ut och in själva utan att ha nån människa i koppel. Dom jamade tillbaka att det var hemskt kallt om tassarna och att de varit tvugna att snabbuppgradera pälsen till jättefluff 10.5 för att klara av kylan därute. Dessutom har dom fångat in några stora x-tra feta möss på gödselstacken som dom har kalasade på inne i foderkammaren i stallet.

När jag hörde hur det var där ute, utanför den stora dörren i hallen så bestämde jag mej för att det där var inte något för mej. Jag är och förblir en fin kattfröken som bara är ute nångång då och då när det är fint och skönt väder. I övrigt har jag bestämt att min människa får serva mej med att öppna altandörren så jag kan få en nypa frisk luft i nosen ibland när jag känner behov utav det. Eller om jag vill jaga fjäderkotletterna som är där ute ibland, men jag får bara se och inte röra har min människa förmanat mej. Definitivt inte äta dom för då kan jag få mask i min mage och äta läskiga vita tabletter som smakar peck, det har jag fått en gång förut och aldrig mera jamar jag. Bläk.
*tass* vänner nu kryper jag ner i värmen igen. Innan morrhåren fryser till is

8 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin somrig bloggbakgrund. För första gången idag känner vi oss riktigt varma och vi längtar till sommaren. Inser att dina kattkompisar behöver extra matransoner när ni har så kallt. Då räcker inte enbart pälsuppgradering! Förstår att du inte vill gå ut, men om du vill kan du hälsa på oss i datorn. Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  2. Just nu låter det rätt skönt att vara en fin kattfröken som får stanna och ha det gott. Men...att avstå feta möss...hmmm...stort offer. Dessutom har matte köpt något man bara sprutar in i munnen en gång så försvinner maskarna. Håller med om tabletterna inte var jamjam precis. Hoppas du får en mysig och skön helg! Tass!

    SvaraRadera
  3. haloj maya!
    har ni det sååå kallt som minus 18?
    här är det minus 8 och jag ligger i matte och husses säng under täcket.
    /tass från pip

    SvaraRadera
  4. Att krypa in under täcket låter riktigt mysigt. Vi har inte riktigt lika kallt som hos dig, men det räcker ändå. *nosbuff*

    SvaraRadera
  5. Ja här är det -8 och massor med vitt. Vi myser desto mer med matte och husse istället för att vara ute. En liten snabb sväng ut får det blir för att kolla läget. Tasskram

    SvaraRadera
  6. *Brr*...De var kallt dé..Ha såå mysigt ♥ Jam & kram från oss!

    SvaraRadera
  7. Maya hjälp!! Vi DRUNKNAR i snö nu! Vi har fått hur mycket som helst.

    Var de du som sa till väderkatten att vi inte hade någon snö? I så fall kan du be honom sluta skicka snö, vi har mer än tillräckligt! Flera trilionersmilijoner har vi fått.

    Tass från en frusen Nea

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak & Rasmus, kul att ni tittade in till mej. Kommer definitivt att tassa över till er en dag.
    Gustav, spruta bara en gång? det ska jag genast jama om till min tvåbening
    Kattliv,lyckokissar som bara har 8minus
    Sippo, det är orättvist, du som inte är så många tasslängder bort
    Dui & Deco, har ni oxå bara 8 minus? orättvist
    Annmi, jaa,visst är det kallt
    Nea,jag lovar på heder och morrhår att jag är oskyldig. Jag skvallrade inte för väderkatten

    SvaraRadera